İstanbul Üsküdar'da Ramazan Etkinlikleri

İstanbul'un büyük ve merkezi ilçelerinde şu günlerde çok ilginç Ramazan etkinlikleri yapılıyor... Bugün buraya yerleştirdiğim görüntüleri 09.09.2009'da çekmiştim. İşlerimin yoğunluğu yüzünden, yerleştirme işlemini biraz geç gerçekleştirebildim.

Üsküdar'da Eminönü vapur iskelesinin biraz ilersinde kıyıya yakın bir yerde, Üsküdar Belediyesi'nin düzenlediği bir etkinlik çerçevesinde akşam üzeri, halka ücretsiz "iftar yemeği" dağıtılıyor. O günkü iftar yemeği kuyruğu, Üsküdar-Beşiktaş-Kabataş motor iskelesinin önüne dek uzanıyordu...
İftara nerdeyiz? Üsküdar'dayız!
İstanbul Üsküdar'da Ramazan Etkinlikleri | 09 Eylül 2009 | Fotoğraflar: CndFlix © 2009
Bu arada vapurdan inip evine gidecek olanlara, kimi hayır kurumlarının dağıtım birimleri, küçük paketler içinde "oruç açma" kumanyası dağıttı. Fotoğraf çekerken, bu kumanya kuyruğunda bulunanlardan biri, benim de bir paket almamı istedi. "Hayır, kime gerekliyse o almalı," dedim: olmadı. "Kuyruğun dışındayım," dedim yine olmadı. "Oruçlu değilim," dedim, "Olsun," dedi adam; oracıktaki dağıtımcıların elinden katı bir paket, hemen elime tutuşturuverdi...
Üsküdar'da iskele meydanında "İftar Yemeği" kuyruğunda sırasını bekleyenler...

Ramazan'da Birlikte İyiyiz... Acaba? Öyle mi gerçekten? Hayırseverlerden yardım toplayan bir kurumun halkla ilişkiler birimi.

Ramazan-ı Şerifiniz Mübarek Olsun... İlçedeki bir partinin Ramazan kutlama pankartı. Yürüyenlerin soldaki kesimi, İstanbul'un Avrupa yakasındaki işlerinden evlerine dönenler. Bunların bazıları, vapur ya da motorlardan iner inmez, sağdaki "İftar Yemeği" kuyruğuna giriyorlar....

Üsküdar'da verilen "İftar Yemeği" ücretsiz olduğu gibi, dağıtım yerinin çevresindeki masalardan yararlanmak da ücretsiz.

İftar Yemeği'nden yararlanan, "kentin yalnız çocukları", herkesten ayrı yerlerde, kıyıda köşede yiyorlardı yemeklerini...


Şehr-i Ramazan, Şehr-i Üsküdar'da... İstanbul'da, böyle yarı Türkçe yarı Osmanlıca ya da Arapça adlar ya da tanımlamalar görülebildiği gibi, doğrudan İngilizce, Fransızca işyeri tabelaları da görülebiliyor.

Paylaşın!

Bookmark and Share

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails